אחד השימושים המושכלים ביותר בסדרת דיוור אלקטרוני או מה שנקרא סדרת ניוזלטרים מוכנה מראש היא במערכות SAAS, משום שלקוחות הנרשמים בדרך כלל להתנסות חינם או פותחים חשבון במערכות מהסוג הזה נדרשים ללמוד על האפשרויות השונות והיכולות של המערכת. למרות שעם כל ההתפתחות במקצוע של חווית המשתמש מערכות רבות היום הן מאוד ידידותיות למשתמשים וקל להבין על ידי ניסוי וטעיה בצורה פשוטה יחסית כיצד להשתמש בהן עדין ישנם מרכיבים עמוקים יותר שכדאי ועדיף להעביר במנות קטנות ובצורה הדרגתית. אפילו מערכות שהטמיעו לתוכן את שיא הטכנולוגיה בצורה של אפליקצית ווק מי או פתרונות דומים נדרשות פעמים רבות להמשך החינוך של הלקוח על המערכת דרך הניוזלטר – כי כולנו יודעים שאין כמו לקוחות מחונכים.

הרבה פעמים סדרת הדיוורים הזו תשמש למה שנקרא אונבורדינג כלומר לגרום ללקוח לרכוש או להשתמש בשירות. עד כמה שזה נשמע מוזר אנשים רבים נרשמים יחסית בקלות למערכות שונות אך בשל עצלות, חוסר ידע או חוסר הבנת התועלת לא מגיעים להבשלה בשימוש במערכת. ושוב כאן סדרת הדיוורים יכולה צעד אחד צעד, מרגע ההרשמה ועד רגע הרכישה ואפילו מעבר לו לחנך את הלקוח על האפשרויות השונות של המערכת, להציג לו את התועלות והאפשרויות העומדות בפניו ולהניע אותו לפעולה. גם אחרי הפעולה, הלקוח זקוק פעמים רבות לאישור וחיזוק או לחלופין לעידוד לרכישה ושימוש חוזר. בלי הבנת התועלת הלקוח לא יפעל ולא ירכוש וגם אם ירכוש לא יעשה שימוש מושכל במוצר ולכן יחווה אכזבה. במקרה כזה הוא או היא עלולים להפיץ חוות דעת שלילית על המוצר.

אז איך מתחילים? ההמלצה שלי היא לחקות אתרים מוצלחים. אין כמו להעתיק הצלחה של מי שהתייגע ונכשל וניסה והצליח כדי להתחיל בצורה הטובה ביותר. תרשמו לשניים שלושה שירותים מאוד פופלריים או כאלו שאתם מתחברים אליהם ועיקבו אחר סדרת הדיוורים שלהם. תבדקו מה התוכן שהם שולחים, לאן הפ מפנים ומתי. אם אתם ממש רוצים להתעמק אז אתם יכולים להירשם פעמיים ובפעם הראשונה לא ללחוץ על שום דיוור שנשלח כדי לבחון מה היא סדרת הדיוורים הבסיסית ובפעם השנייה, היינו בחשבון השני, להיכנס לאינטרקציה עם הדיוורים ולבחון כיצד סדרת הדיוורים משתנה בכתוצאה מהפעולות שלכם. ואז זה מאוד פשוט – מעתיקים ומתאימים למוצר שלכם וקוצרים את הפירות. בהצלחה!